Salut

Acest articol a fost publicat în Generale. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Salut

  1. Cristi zice:

    daca reusesti sa rezolvi ceva cu busola, ar fi foarte interesant sa postezi pe blog… dar sunt putin reticent in legatura cu punctul inspre care se indreapta privirea sfinxului, avand in vedere ca nordul magnetic difera de nordul geografic cu cateva zeci de kilometri, si in ultima vreme am inteles – din ce am auzit si din ce m-am documentat – ca se modifica pozitia nordului magnetic inspre campiile siberiene. inca nu am reusit sa gasesc dovezi 100% irefutabile ca aceasta se intampla, dar am inteles ca procesul de modificare al pozitiei nordului magnetic se accelereaza pe zi ce trece. salutari si spor la descoperiri. Cristi Galis

    • Leo zice:

      Este corectă observaţia în legătură cu polul nord magnetic dar se pot face corecţiile necesare, aproximativ 3-4º şi cum observ, deplasarea Polului Nord magnetic se apropie de polul nord geografic, privit din zona noastră de observaţie (România ). Despre poziţia polului nord magnetic din perioada 1590-2010 aici. şi aici. Defazajul dintre cei doi poli (magnetic şi geografic) este de 580km la Polul Nord iar la Polul Sud de 2900km.

      Polul Nord magnetic vs Geografic

  2. Cornel Panceac zice:

    1.cum e distanta dintre medias si sfinx?
    2.daca in mod imaginar construim jumatatea superioara a paralelogramului, (simetricul peste axa retezat-medias-toaca a triunghiului,) dam peste oarece locuri interesante?

Lasă un comentariu